Halaman

Selasa, 29 Mac 2011

Life in Ktac dan Erti peRsaHabataN

15. 08. 2011

Inilah kisah hidup aku ketika menjalani ibadat Puasa di kolej bersama-sama adik aku dan kawan-kawan sekalian.semoga ia menjadi renungan kita semua dan tidak sesekali mengulangi kesilapan yang sama seperti ape yang aku lalui.

Setelah banyak perkara yang berlaku antara aku dan kawan2 aku di kolej dan juga hostel, ia telah banyak memberi aku pengajaran tentang ertinya satu persahabatan... Ketika aku dirundung masalah yang aku sendiri tidak menduga, berlakunya satu persengketaan antara aku dan mimie (kami bermasam muka tanpa sebab)..

aku tidak menyangka owg yang paling rapat ngan aku suatu ketika dulu telah membenciku. segala keindahan persahabatan telah musnah hanya kerana aku insan yang tidak sempurna ini melakukan satu kesilapan yang aku sendiri tidak pasti ape yang telah aku lakukan. 

Setelah aku dirundung pelbagai masalah dgn mimie ia berterusan-terusan kepada kawan2 ku yang lain membuat kan kawan2 aku yang lain juga pergi meninggalkn aku(dorang daa tak nak kawan ngan ak daa) termasuk lah adik aku sendiri yang juga belajar dan satu hostel ngan aku(die pun daa tak nak rapat nagn aku lagi)..

Ketika aku tidak lagi menjadi sahabat mereka semua, aku telah disisihkan, mereka langsung tidak pedulikkan aku seperti dulu lagi, semua sahabat2 terbaik aku sudah tidak ingin melihat diri ini lagi, sudah tidak mahu lagi menjadi sahabat ku, herm sungguh bencikah mereka terhadap diri ini??
aku tak menyangka aku akan dilayan begini sungguh sedih sekali hati ku, terluka aku dengan perbuatan mereka itu.

Saat aku ditinggalkan dan disisih oleh sahabat baik ku sendiri, datang insan yang begitu prihatin terhadap diri ini  iaitu sahabat baik ku ophie, mujur lah ade die yang sering membantu ku dan sering memberi samangat saat aku dilanda pelbagai masalah tempoh hari..

kalau tidak ade die pasti aku tidak kuat seperti sekarang dan pasti juga aku tidak ade di sini lagi.. Die juga lah yang mengajar aku untuk menerima insan lain sebagai sahabatku agar aku tidak kesunyian, tersisih dan bersedih2 lagi. 
Thankz a lot Ophie coz banyak tolong aku..

Kini aku telah pun mendapat sahabat baru iaitu Hanum,Puteri dan sahabat baikku Ophie mereka menerima aku seadanya tanpa mengira aku siapa dan mereka sering menyokong aku saat aku didalam kesusahan. kami sering keluar bersama kemana2 saja sehingga semua luka dihati yang pernah tercipta dulu telah hilang dan bertukar dengan kegembiraan,senyuman dan kebahagian.

Setelah semua perkara berlaku, mereka sahabat2ku dulu(mira,bella,echa, dan adik aku dayah) datang memohon maaf kepada ku kerna telah salah sangka terhadapku dan mereka berjanji yang group kami tidak akan berpecah lagi. 

Tapi mimi tetap dengan ego nya dan menyalahkan aku atas sesuatu kesalahan yang aku tak pasti. die masih bermasam muka dengan aku, entah ape laa yang die inginkan sebenarnya aku pun tak tahu..
mungkin die tak mahu lagi menjadi sahabatku seperti dahulu,herm takpe lah nak wat cam ane orang daa tak suke. aku nie bukan insan yang sempurna tetapi insyallah aku akan cuba tuk jadi sahabat terbaik untuk korang semua.

meski pun aku telah berbaik kembali dengan sahabat2 ku itu (mira,echa,bella dan dayah) aku akan tetap berkawan ngan sahabat2 baru aku (ophie,hanum dan puteri) kerna bagi aku kawan aku, tak kiralah siapa pun die mereka adalah sahabat terbaik aku dan aku tak kan sesekali meninggalkan sahabatku melainkan ...

Inilah yang dinamakan persahabatan"kita berkawan bukan hanya untuk kegembiraan semata2 tapi juga untuk melalui hari-hari bersama tidak kira samaada suka dan duka"

Moral: Jangan sesekali menfitnah atau menghukum seseorang tanpa unsur periksa sebaiknya bertanya lah dahulu sebelum membuat sesuatu tidakkan agar tidak ade yang merana.


 putri, ophie, anum


 anum, ophie, and roul

                     Bella, ophie, mira, roul, dayyah and echa...





29. 03.2011

aku kawan dan enjoy!!




..Bintang Kehidupan terus lah bersinar menyinari kehidupan dan impian kami...


roul , miera and dayyah


mimie , aina , miera , dayyah and roul
   minah Rem-it terkepit..he,,he,,


...my all geng.... 


oookkkeehh.. readdyyy...smile....snappp!!


 best prend poreba
 ..semua tentang kita..

~Semoga Persahabatan ini berkekalan.. dan tidak ade perpecahan diatara kita semua..
ur all still my friends forever!!~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan